Lite körigt!

0kommentarer

I fredags tig jag mig upp mot Göteborgstrakten för att fira helg med härlig vän. Både fredag och lördag va himla mysiga med bland annat after work, häng på stan i mysig vårsol och grillning. Sen kom natten mellan lördag och söndag som inte spenderades på alltför bra sätt.

Vaknade upp mitt i natten av kramper i magen, av att det körde runt därinne och att jag mådde illa. Magen va inte alls i fas och jag kände att närsomhelst blir det att springa in på toaletten. Men det kom aldrig riktigt dit. Kändes som att det stod upp i halsen på mig men längre kom det aldrig. Kramper blandat med illamående blandat med att pysen därinne förmodligen körde ett zumba-pass va ingen rolig kombination. Något som heller inte va så kul va tanken på att först sitta på en buss i en timme mot Göteborg för att sedan sitta ytterligare i fyra timmar ner mot Malmö.

Pratade med syrran på söndagsmorgonen och hon fråga hur jag skulle lösa det? Ja, hur skulle jag lösa det? Det va egentligen inte mycket mer än att bita ihop och gilla läget, jag va ju tvungen att ta mig neråt.

Roligare bussresa har jag ju varit med om. Fast jag va sjukt trött efter en natt med inte så mycket sömn kunde jag inte riktigt koppla av och sova på bussen. Varje gång jag luta huvudet tillbaka för att vila kände jag hur det körde i magen. Men väl i Malmö skulle jag möta upp syskonen för att hitta på lite roligheter och magen fick hänga på, så gott den kunde. Fortfarande kramper och lite illamående känsla men det fick bli att bita ihop och njuta av en rolig söndagskväll.

Även natten mellan söndag och måndag spenderades med flera timmar vaken in tron om att jag snabbt skulle behöva springa in på toaletten. Inte heller denna natt blev det så utan jag kunde tillslut somna om.

Kan varit nåt dumt jag ätit, lille pysen som bökar lite för mycket och kanske håller på att vända sig och inta rätt position eller nåt helt annat? Ska till barnmorskan imorgon bitti så då får hon väl känna och klämma och se hyr det står till därinne.

Kommentera

Publiceras ej