Hos barnmorskan

0kommentarer

Igår förmiddags blev det ett besök hos barnmorskan. Lite trött och halvseg va jag efter en natt med illamående och lite för lite sömn. Men väl hos barnmorskan gick allt bra. Hon lyssnade på pysens hjärtljud  som dunka på himla bra och sen skulle hon försöka se hur hans ställning va inne i magen. Han är inte riktigt fixerad än men han ligger med huvudet neråt i alla fall, så det är ju bra! Hon frågade mig också om jag känt tryck neråt, i och med att han antagligen så smått börjar att fixera sig, men nix inget sånt har jag känt. En egen tolkning är ju att jag istället känner lite illamåendekänslor för att han rör på sig en hel del därinne och försöker komma på plats. Sen mätte barnmorskan magen och det såg fint ut och pysen ligger bra till på kurvan. Både på senaste ultraljudet och senaste barnmorskebesöket sas det att om han kommer på utsatt datum kommer han att väga mindre än genomsnittsbebisen, "bara" 3200. Tycker i för sig att det verkar helt okej och bra, tar ju hellre det än en 5 kilos bebis, kan ju bli en liten jobbig förlossning då, haha.
 
Igår blev det även koll på mitt järnvärde vilket också va himla bra! Måste ju erkänna att jag inte varit jättenoga med de där järntabletterna, har glömt bort att ta de vissa dagar men det visade sig att det inte spela någon roll. Så nu behöver jag bara ta dem varannan dag om jag vill. Tänkte nog ändå köra på med en om dagen för att inte falla in i en tre dagars sängliggande migränattack, finns ju roligare saker.
 
Så summan av besöket va att allt ser bra ut med pysen och han växer som han ska och rör på sig som han ska och börjar så smått fixera sig därinne. Så det känns ju himla bra!
 

Kommentera

Publiceras ej