Göteborg

0kommentarer

Igår drog jag mig upp mot Göteborg för att träffa svärföräldrarna och lite kompisar från studietiden.
Fredagen spenderades med svärmor med god lunch på stan, lite inhandling, och härligt fredagsmys senare på kvällen. Under fredagen passade jag på att fråga svärmor om Richard hade någon favoritbok när han va liten eller om det va någon speciell bok som de vet att de läste en hel del för honom. Och svaret blev Emil. Själv kommer jag ihåg att en av mina favoritböcker va Nicke Nyfiken, en speciell bok där han svalde en pusselbit och fick åka till sjukhuset.

Så idag när jag va inne i stan för att lunch/fika med gamla studiekompisar gick jag förbi Bokia som idag hade 20% på alla Emil-böcker. För bra för att missa helt klart, i och med vad svärmor sagt dagen innan. Så jag slog till på en bok till lille pysen. Hans första bok i förhoppningsvis en av många. Tänkte mig en tavellist med några stycken barnböcker snyggt uppradade i ett framtida rum till lillen.

Blir nog himla bra!

Kommentera

Publiceras ej