Vecka 39

0kommentarer

Idag är det ny vecka, vecka 39 för min del.
Och idag va jag hos barnmorskan och där konstaterade vi båda att det är inte så lång tid kvar nu. Det börjar verkligen närma sig, med stormsteg. Men allt såg bra ut med lille pysen, hjärtljuden va bra, han va fixerad därinne och det va aktivitet och lite bök och stök. Även mitt blodtryck va bra och hon konstaterade att jag va frisk, haha.
Fick även se en amningsvideo vilket ja, va väl ganska bra. Blir lite mer verkligt nu på nåt sätt!

Så det va ju roligt att han fixerat sig nu och ligger i bra position för utgång. Trots detta känner jag inte av det, inget tryck eller smärta neråt så jag hade ju nästan kunnat gå och va gravid en månad till. Så känns det i nuläget. Lite konstig känsla faktiskt när man tänker på att det faktiskt bara är två veckor kvar och jag inte har några krämpor. Då kommer ju värkarna typ komma som ett slag i ansiktet...kanske?

Kommentera

Publiceras ej