4 veckor

0kommentarer

Idag är pysen hela fyra veckor. Satt och prata med syrran innan om att tiden har gått så himla fort samtidigt som det känns som att pysen varit med oss länge.

Om fyra veckor kan gå så fort kommer ju de närmsta veckorna bara svischa förbi och helt plötsligt kan han både sitta och krypa, haha. Gäller att riktigt ta vara på denna tiden!

Och så va vi ju iväg på Bvc i förmiddags och kunde konstatera att lilleman nu väger 4 kg och är 53 cm lång och han följer kurvorna himla bra! De senaste dagarna har han varit lite skrikig och orolig så pratade med sköterskan vad det kunde vara och vad man kan göra åt det. Lite magmassage för att få bort eventuella bubblor i magen, droppar som han kan ta innan jag ammar honom som kan få bort lite magknip, lite kik på min kost (vilket är svårt eftersom jag tycker jag äter ganska varierat, har dock slutat med chokladen, vilket inte varit lätt men men...) Så vi får väl se hur pysen mår nu framöver och om det är magknip så hoppas jag att det försvinner snart, för lille Charlies skull!

Kommentera

Publiceras ej