Tröttast i stan

0kommentarer

Idag har jag verkligen känt mig som Malmös tröttaste tjej. Vaknade supertidigt imorse och kunde inte somna om eftersom några fåglar bestämt sig för att dra igång ett sångpass precis utanför fönstret. Men jag lyckades tillslut somna om och va inte alls pigg när mobilen ringde imorse och det va Richard. Orkade faktiskt inte svara men fick sedan dåligt samvete och ringde upp honom på Skype så vi fick prata lite.

Sen efter det tvinga jag mig upp ur sängen, käka frukost och funderade på vad jag skulle göra av dagen. Tillslut bestämde jag mig för att ta bussen in mot stan och gå och kika lite. Kände mig mer eller mindre som en sengångare när jag gick längs gågatan och in och ut ur de olika affärerna. Kika lite på kläder, i strechiga material- favoriten just nu, och så lite grejer till pysen med såklart. Såg jättesöta små bodies, skjortor och byxor men tänkte jag skulle ha lite is i magen och först kolla på Ullared och deras utbud och hittar jag inte det jag söker där finns ju de små söta kläderna kvar på kedjorna inne i stan.

Blev en tre-timmars tur inne i stan och mot slutet kände jag hur ögonen nästan gick ihop och att jag nästan somnade på bussen. Gillar inte riktigt att va så trött faktiskt. Blir lite stressad över det nästan. Jag har inga tider och passa, inget jobb och ingen stressig vardag så jag förstår inte riktigt var tröttheten kommer ifrån. Jo jag är medveten om att jag är gravid och att det kan göra en trött men då tänker jag på alla andra mammor med bebisar i magen som arbetar in i det sista och kör på. De kan ju inte ta en liten powernapp när de vill och de får ju köra på, så varför orkar inte jag?

Tror att det blir bättre när jag får komma igång med träningen nu här under morgondagen igen. Tänkte köpa mig ett månadskort så jag får komma iväg och köra lite gym och kanske till och med kan gå på några pass. Tror jag får mer energi av det!

Kommentera

Publiceras ej