Onsdag 3 april

1kommentarer

Idag går jag in i en ny vecka. Just nu är jag i vecka 30 (eller 29+0 om man hellre räknar så). 
 
Önskar att jag börjat skriva lite tidigare i graviditeten men nu blev det så här och jag får väl snyggt summera mina hittills 29 eller 30 veckor. Egentligen finns det inte så mycket att skriva. Jag har mått himla bra hela graviditeten, peppar peppar, har haft problem med migränattacker men det hade jag även innan jag blev gravid så jag är ganska van. Det enda jag kan känna är väl att när mina migränattacker väl kommer är de en aning mer intensiva och jobbigare än tidigare. Jag har även kunnat träna hela graviditeten såsom löpning och gym och kan kanske inte hlla på på löpbandet i 8, 9 km men en 4.a eller 5.a funkar.  
 
Jag tänkte försöka blogga varje dag, eller så ofta det finns inspiration till det, för att sedan kunna titta tillbaka på sina dagar och veckor och månader längre fram när vi faktiskt har vår bebis hos oss.
På bara några veckor känner jag att magen växt en hel del, fast jag samtidigt inte tycker att den är så himla stor. När jag tänker på nån som är gravid i 7.de månaden tänker jag en jättemage, men alla är vi olika och helt plötsligt kanske min mage bara sväller upp. Det är också en hel del aktivitet inne i magen vilket är så himla skoj. Varje gång jag känner en spark eller ett slag blir jag alltid lika glad. Det finns faktiskt något inuti mig, något som växer och något som snart ska komma ut som en bebis. Helt otroligt häftigt! 
 
Idag va jag och två andra tjejer iväg på en marknad, en souq som de kallar det här nere. Har länge velat köpa tyger och göra mig en snygg men enkel klänning som magen kan växa i. Så idag hände det. Vi gick och kolla tyger och jag hittade två stycken härliga som jag gick till en skräddare med och ska få uppsytt. Inemellan tygtittandet blev det en kaffepaus och efter jag dealat med en skräddare blev det en malaysisk lunch. Men oj så trött jag blev av att strosa runt i värmen. Inte sovtrött, mer seg i huvudet. Så på lunchen kände jag inte mig som den mest sociala men men, man har såna dagar med. Har börjat känna nu i takt med att temperaturen stiger sig allt högre att det börjar bli lite too much. Jag som alltid varit soldyrkare och pressare nummer ett ser nu fram emot att bege mig hem mot Sverige i slutet av april. Om det är för den växande magen eller det bara är lite hemlängtan vet jag inte, men värmen tar på en så är det!
 
Nu är jag tillbaka i lägenheten och funderar om jag ska iväg och träna eftersom det inte blev ett morgonpass. Tränar hellre på morgonen än på eftermiddagen egentligen men men kanske bara ska köra ett litet enkelt pass? Vi får se... 

1 kommentarer

http://pregnancy.blogg.se

04 Apr 2013 13:55

Vilken lagom mage du har, men som du säger. Den kanske skjuter i höjden under dina sista tio veckor :)

Svar: Haha, tackar tackar! Jo den är faktiskt ganska lagom som du säger, men det där ändras ju från morgon till kväll och även efter måltider har jag märkt! Jag får avvakta och se helt enkelt hur dessa sista veckor blir ;) hoppas du har det bra i din graviditet!
ida kappelin

Kommentera

Publiceras ej