Fredagens

0kommentarer

Igår när vi va iväg på fredagsbrunch fick man verkligen uppleva känslan av hur roligt eller mindre roligt det kan vara att sitta tillsammans med ett sällskap där allihopa dricker drinkar och är på g. Lider inte av att jag just nu inte kan dricka alkohol och har nog aldrig gjort det genom hela graviditeten men igår kändes det av. Inte avsaknaden av att dricka vin eller en drink men av att inte riktigt orka med att lyssna på allt som sas och skratta åt saker som dels inte va roliga och dels va så interna att jag inte förstod varför alla andra skrattade. Har aldrig heller haft problem med att vara i ett sällskap där andra dricker och jag själv inte gör det men när nivån blir ganska låg och skämten inte riktigt är skämt och man skrattar, eller nja drar på smilbanden, bara för att inte verka som en surpuppa så blir det lite halvtrist.

Annars va ju brunchen himla trevlig och alla där va också väldigt trevliga och sociala och snackiga. Sen att det blev lite utdraget på slutet är ju som det är. Nivån kanske inte va den högsta samtidigt som jag kände mig trött och bara ville hem. Det blir så ibland. Men det enda man kan höra är ju att låta partygänget fortsätta på deras linje och man själv får göra det man helst vill. Och igår va det att åka hem, sätta sig framför en go film och mys med mannen och godis!

Kommentera

Publiceras ej