Vecka 40

0kommentarer

Igår gick jag in i vecka 40 (39+0).
 
Och ja, jag känner mig pigg och jag mår fortfarande bra! Igår va dessutom den stora dagen då jag fick hem min älskling. Så igår gick förmiddagen åt till att flytta grejer och flytta in i vårt nya place. Sen hämtade jag upp Richard på stationen och vi begav oss senare bort mot Kungsparken med picknick och fika och alkoholfri rosé. 
 
Så nu är det inte många dagar kvar till pysens beräknade dag! Eller ja, man vet ju inte hur länge man får vänta men det gör inte så mycket. Självklart vill jag ju träffa lilla livet och gosa men han verkar må bra därinne och jag mår bra här ute så en vecka mer eller mindre gör inte så mycket. Då kan man ju istället sysselsätta sig med att få det sista på plats och få iordning det man vill och passa på att mysa och njuta, jag och min man i varandras sällskap. Typ som att passa på att gå på bio, bara sitta och slappa i soffan till en go film eller som vi gjorde idag, tog en spa-dag tillsammans på Victoria Park här i Malmö. Jag hade planerat det som en liten överraskning till Richard eftersom vi inte kunde fira vår bröllopsdag tillsammans i söndags. 
 
Kommer ihåg i början av graviditeten, då vi ännu inte hade berättat det någonsin många, då gick jag in och kikade på mina gravid-appar varje dag och ibland flera gånger om dagen för att se vad som hände i magen just den veckan. Man va så förväntansfull och ville bara att tiden skulle gå fort och det kändes ju som en evighet där i oktober/november att vänta tills juni. Och så sitter man här nu i sista veckan och undrar var tiden har tagit vägen. Lite galet är det, men mest häftigt. Att man gått igenom en sån förändring och att jag har mått så himla bra hela vägen. Jag är glad att kunna säga att har kunnat träna och hålla igång ända fram till ja, 5 dagar innan beräknad förlossning. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej