Fredag 14-06

0kommentarer

Fredagen började med ett barnmorskemöte inne i stan och idag kunde Richard va med också vilket va himla mysigt. Så vi pratade alla tre där lite om vad som komma skall och sedan blev det ju det vanliga, att kolla pysens hjärtljud vilket lät himla bra, sen mätte hon magen vilken också såg bra ut, inte så mycket tillväxt sen sist men det va ju också i för sig bara en vecka sedan och så mycket kan det kanske inte hända på en vecka plus att pysen kanske sjunkit lite mer neråt så då blir det svårt att mäta ordentligt, och tillslut kollade hon mitt blodtryck som också va himla bra. Så allt som allt gick det väldigt bra!

Sen satt vi och pratade lite till och hon frågade om jag hade fått numret till KK vilket jag fick för länge sen och att jag skulle räkna med att kanske få åka in till Lund om det va fullt på KK i Malmö vilket jag också va på det klara med i och med syrran fick åka dit när hon skulle ha sitt andra barn. För mig funkar det finfint, förutsatt att vi kollat upp vägen dit innan det smäller så att säga, haha. Fördelen med Lund är ju att de har ett patienthotell där, vilket inte finns i Malmö, och att vi båda två får stanna kvar där. Richard får ju inte stanna över natten om vi nu hamnar här i Malmö.

Men jaja, vi får se hur det blir, hur vi vill göra och när pysen bestämt sig för att hälsa på oss och världen.
Otroligt mysigt ska det bli i alla fall. Även om det blir här eller i Lund!

Kommentera

Publiceras ej