Babyshower

1kommentarer

Oj vilken myssöndag jag fick va med om. Tanken va att jaga kulle måla och avsluta byrå/skötbord-projektet, baka kanelbullar och sen sätta mig med lite ljudfiler och jobb. Och det blev ju ganska nära den tanken i för sig... men ändå inte.

Det blev målning i morse och jag avslutade mitt projekt, det blev kanelbulle-bak och sen en skypedejt med Richard. Efter en halvtimme eller två kom en man med en stor blombukett till dörren och lämnade av blommorna och gick snabbt därifrån. Fast jag såg att det stod Ida på lappen på buketten fatta jag inte riktigt vad som hände. Men eftersom det är vår bröllopsdag idag förstod jag ju att min man låg bakom detta. En fin och härlig rosbukett med ett fint skrivet kort till som gjorde att det va svårt att hålla tillbaka tårarna.

Senare ringde mamma och sa att hon varit och handlat på Ica och tappat nycklarna på vägen och i och med att jag har extranycklar till hennes lägenhet gick jag ju givetvis bort och skulle öppna för henne i lägenheten. Så jag sätter nyckeln i dörren, vrider om och öppnar dörren och där står hela gänget. Så de hade alltså fixat en babyshower för mig och verkligen tänkt på allt. Alltifrån mat till gravidmage-tårta, kakor, blöjtårta, blåa ballonger, "it's a boy"-skylt och en massa fina presenter. Så gissa om jag blev överraskad. Och rörd. Yes, tårarna kom återigen men jag är ju i sluttampen av graviditeten och har en hel del hormoner i omlopp nu, haha. Sen va det ju himla fint ordnat och planerat av alla mina nära och kära så klart att man fäller tårar.

Trots att jag och min man inte kunde va tillsammans och fira vår första bröllopsdag tillsammans blev söndagen ändå himla fin!

1 kommentarer

Lina

10 Jun 2013 14:02

Vad fint gjort! Förstår att du blev rörd :-)

Kommentera

Publiceras ej