Vecka 38

1kommentarer

Idag är det onsdag och då går jag in i ännu en ny graviditetsvecka. Och nu är det verkligen inte så långt tid kvar, typ två tre veckor om pysen kommer i någorlunda tid.

Och ja, som vanligt, jag mår prima! Jag tränar och håller mig sysselsatt med lite olika projekt såsom lite jobb och lite pillande nu inför att pysen ska komma. Senaste projektet är att måla och slipa om en sekretär jag fått loss från syrran som ska bli ett skötbord till lillen.

Det som känns av nu är tröttheten som ibland kommer som ett riktigt slag i ansiktet. Vaknar till några gånger på nätterna, vilket stör sömnen lite, men jag somnar om ganska så snabbt igen så egentligen är det faktiskt inte så himla farligt. Och det här med pysens aktivitet därinne är lite roligt med, innan har jag känt sparkar och så vilket jag i för sig gör fortfarande men nu är det också mycket "bök och stök" precis som om att han vänder och vrider på sig för att hitta bästa möjliga position. Och ibland känns vissa delar av magen jättehårda precis som att det just där är en fot eller nåt som ligger och trycker på.
Himla mysig och härlig känsla! ❤

1 kommentarer

Sofia

29 May 2013 22:01

Hej igen jag kommenterade för några veckor sen. :) Va kul att höra att du fortfarande mår så bra! Verkar vara väldigt ovanligt, men jag känner som dig trots att värmen har gjort att man svullnar upp (haha) Nu är det inte långt kvar. Tycker lapptäcket du sydde är otroligt fint, var det svårt?

Ha det bra!
Sofia

Svar: Hej hej Sofia! Va roligt att du kikar in här igen! Tack för kommentaren om lapptäcket, det va inte så himla svårt men det va ganska pilligt, man vill ju gärna göra det helt perfekt och det blev väl inte helt så i alla sömmar och så men för att vara första gången så är jag nöjd med mitt verk ;-) hoppas allt e fint med dig med!
Junimama

Kommentera

Publiceras ej