Vecka 37

0kommentarer

I onsdags gick jag in i vecka 37 (36+0).
Och ja, magen växer och det är en hel del aktivitet därinne kan man säga. Har märkt att lille pysen inte riktigt gillar att jag sitter ner, framlutad, över frukostbordet eller middagsbordet. Då blir det mycket stök och knuffande därinne. Känns nästan som han tycker att han inte får tillräckligt med utrymme, och det kan väl stämma. Jag kanske klämmer ihop hans space alldeles för mycket. Sen är det ju faktiskt inte så skönt för mig heller att sitta framåtlutad en längre period.

Men annars rullar det på som tidigare. Jag tränar, fast det "bara" blivit två pass denna veckan, och försöker sysselsätta mig med mina projekt. Hittills är två avklarade. Mitt vimpelprojekt och mitt lapptäckeprojekt. Så nu har jag tankarna på ett projekt till. Tänkte nämligen göra en kudde som pysen kan ha till sitt lapptäcke. Har ju fortfarande tyg över så varför inte?

Annars har jag faktiskt fått ett nytt projekt från syrran. På hennes jobb sitter de bland annat och transkriberar olika samtal och intervjuer och för några veckor sedan fick de in ganska stora filer att jobba med, plus då all övrigt jobb de måste göra. Så då ryckte jag in och erbjöd mig att hjälpa till. Har ju inte något annat att göra faktiskt så kan man hjälpa till så är det ju alltid schysst. Så hela dagen igår princip satt jag och lyssna, skrev, spola tillbaka, lyssna igen och skrev ner. Man tror inte att det ska ta så lång tid som det gör men jo det gör det. Hela gårdagen resulterade i 45 minuters ljudfil.

Så med mina projekt hoppas jag att tiden till Richard kommer hem ska gå fort och givetvis att också fram till den dagen pysen kommer. Men jag hoppas just på denna ordningen, pappa först, sen pys!

Kommentera

Publiceras ej