Barnmorsketräff

1kommentarer

Idag blev det en morgonvisit hos barnmorskan där det blev det gamla vanliga, först lite prat om hur jag mådde sen kolla hon pysens hjärtljud och klämde lite på magen för att försöka känna hur han låg och sen mätte hon magen och slutligen blev det blodtrycks-check. Allt såg fint ut och hon trodde, hon kunde inte ge ett 100 procentigt svar, att pysen nu låg med huvudet neråt. Så det lät ju bra! Ska dit igen om två veckor så pysen hinner nog vända sig ett eller ett par gånger innan dess så vi får se hur hans position är då.

Ja, som sagt, allt såg bra ut och värdena va bra så det känns ju härligt!

1 kommentarer

Lina

07 May 2013 19:22

Vad skönt att höra att han (förmodligen) låg med huvudet nedåt! Lagom avis jag blev, kan inte min bebis också vilja vända nu? ;) Förresten, superfin vagn ni köpt :-)

Svar: Ja, men hon va som sagt inte helt hundra men jag avvaktar till nästa barnmorskemöte om två veckor så får jag ta det därifrån. Det kan ju lösa sig till det absolut bästa, att han kommer ligga med huvudet ner, annars får jag/vi ta ställning till hur vi ska göra då...Det kommer bli bra är jag helt säker på och jag håller tummarna för dig med ;-)
Junimama

Kommentera

Publiceras ej