20-06-13

8kommentarer

Den 20.e juni 2013 kom han äntligen! Vår älskade lille pys som vi från och med idag kommer kalla Charlie.

Hela förlossningen gick väldigt bra. Värkarna började på tisdagskvällen och höll på hela natten, hela onsdagnatten och ja hela onsdagen. Ringde till KK i Malmö vid nio på morgonen eftersom jag hade värkar med fem minuters mellanrum men de sa att jag skulle vänta tills de kom med tre minuters mellanrum. Så onsdagen hemma va inte alltför skoj med värkar och ont. Till slut orka jag inte med det längre och ringde KK i Malmö vid fyra, fem-tiden på eftermiddagen och fråga om jag kunde komma in. Men det gick inte. De hade fullt och de hänvisade mig till att kontakta Ystad eller Helsingborg varpå jag frågade om jag inte bara kunde ringa Lund. Nej, de hade också fullt. Lite smått panikslagen fick jag ju ringa Ystad sim svarade mig att även de hade fullt. Paniken steg och Helsingborg fick bli det fjärde alternativet. De hade plats men tyckte att Malmö kunde undersöka mig först innan jag begav mig 8 mil norrut. Så vi åkte in till KK i Malmö och jag blev undersökt. Efter en undersökning sa de att det va nog bra att köra till Helsingborg direkt och att de väntade på oss där...

Och fast det blev lite oro i allt kunde det i slutändan inte blivit bättre. Personalen i Helsingborg va supertrevliga och jättesöta och tog väl hand om oss. En stor stor eloge till våra två barnmorskor där och all annan personal!

Och 04.54 på torsdagsmorgonen föddes alltså vår lille pys Charlie. Finns inga ord som kan beskriva vad man känner när man får sitt barn på bröstet. Kan fortfarande inte förstå att denna söta lille killen har vi skapat, jag och min man, han är vår lille bebis och han är helt underbar!

8 kommentarer

Sandin

21 Jun 2013 18:43

Vår allas Super- Charlie

Sandins

21 Jun 2013 18:58

Allas vår Super-Charlie

Sandra

21 Jun 2013 19:26

Stort grattis till en jättefin liten kille ! :)

Lina

22 Jun 2013 01:50

Tusen grattis till er lilla familj! Himla punktlig liten kille som drar igång värkar på BF-dagen :-) Han är superfin och grattis återigen!

Sofia

22 Jun 2013 16:54

Stort stort grattis!! Vilken sötnos och kul att allt gick bra :)

Lisa

23 Jun 2013 11:08

S

Lisa Runander

23 Jun 2013 11:08

Stort grattis till lill-killen!

Anna

23 Jun 2013 19:35

Grattis till lillkillen! Å grattis till er! :-)

Kommentera

Publiceras ej