Vecka 33

0kommentarer

Igår gick jag in i vecka 33, eller 32 + 0, om man räknar så.
Det rullar ju verkligen på för fullt nu får man säga, veckorna och dagarna går himla fort tycker jag. Och jag fortsätter att må bra och fortsätter att aktivera mig och kan fortsätta med min träning.

Har ju lite graviditets-appar på mobilen och paddan och är medlem på lite olika graviditetssidor på nätet och får för varje vecka en uppdatering av graviditeten. Och igår kika jag in i mailboxen där jag fått en uppdatering av babycenter.se där det stod "inte undra på att du känner dig jättestor, det är trångt därinne nu". För mig va det lite roligt att läsa just den raden eftersom jag absolut inte känner så. Jag känner mig inte så stor, ännu, och bara igår berättade jag för syrran att när jag tränar och springer känner jag mig förvånansvärt lätt i kroppen. Så jag bara tackar och tar emot att jag känner mig så här.

Sen ska man ju inte sticka under stol med att jag är ganska trött och igår när jag hade en mysdag med min systerdotter och vi promenerade ganska mycket blev jag ganska trött. Men är det inte värre så...?

Har märkt de senaste dagarna med att pysen svänger och vrider på sig därinne. De sparkar jag kunde känna tidigare har på nåt sätt gått över i att han försöker hitta bästa viloläge, vilket givetvis är en egen tolkning. Har ju faktiskt ingen aning vad han har för sig, fast det hade varit roligt att veta, nyfiken som jag är!

Lite rolig avslutning på detta inlägg...
Igår kväll kändes magen ganska så stor så tog en bild av den då men den blev ganska mörk så bestämde mig för att ta en ny, bättre bild, nu på morgonen. Är det bara jag som ser en ganska markant skillnad? Från onsdagskvällen till torsdagmorgonen...? Haha.

Kommentera

Publiceras ej