Torsdagsfunderingar

0kommentarer

Torsdagen började med ett träningspass nere i gymmet. Idag blev det löpning, 4 km, och efter det lite träning för armarna, låren och rumpan. I och med att tisdagens träning inte gick så bra som jag hade hoppats på va det skönt att jag orka de 4 km på bandet. Men det är ju så, vissa dagar går det bättre och andra dagar går det sämre. Börjar ju känna av att magen växer och växer så det kanske inte är så konstigt att man inte är lika snabb och smidig längre, haha.

Annars idag är det en himla bra dag, som vanligt. Är så glad att jag kan fortsätta med min träning och när löpningen blir för jobbig och magen blir för stor ska jag istället satsa på morgon powerwalks.

Ställer in siktet mer och mer på hemresan till Sverige nu. Knappt tre veckor har jag kvar här i Doha och fast jag gillar solen och värmen ska det bli skönt att komma hem. Finns så mycket jag vill göra och hinna med innan bebisen kommer, självklart blir man ju inte immobil med ett barn men vill passa på att göra vissa saker innan BF.
Som att umgås riktigt mycket med mina syskonbarn. Hitta på roliga saker med dem, åka iväg nånstans, ha mysiga söndagsfrukostarmed dem, baka, mysa och bara va. Försöker lägga upp mina veckor och helger nu när jag kommer hem för att hinna med så mycket som möjligt. En helg vill jag kika uppe i Ullared om de har lite roliga saker, både babygrejer och kanske grejer till mig, haha. Jag vill hälsa på faster och farbror i Halmstad, vänner och familj i Göteborg, fira mamma riktigt ordentligt på hennes födelsedag och ha en tjejdag på stan med syskonen och kanske även mamma.

Utöver detta vill jag ju som sagt hålla igång min träning, så jag tänker powerwalks/löpning varvat med pass i form av yoga eller pilates. Och så vill jag ju förbereda inför vårt barn i form av att fylla kyl och frys med storkok och goda rätter så man slipper tänka på matfrågan den första tiden. Jag vill även baka goda bröd och kakor och bullar så man har något hemma att bjuda på om man får gäster.

Får se om tiden räcker till bara, haha. Från den 22.a april till den 18.e juni (beräknat förlossningsdatum). Det ska väl kunna funka?!

Kommentera

Publiceras ej