Torsdag

0kommentarer

Idag träffades jag och några andra svenska tjejer här i Doha hemma hos en tjej för en förmiddagsfika. Alla hade tagit med sig nåt litet och det blev som en stor buffé av en massa muffins, kakor och bröd. Jag hade själv tagit med mig morotsmuffins som jag baka ihop igår och får nog säga att de blev helt ok. De gick hem hos tjejerna i alla fall.

Så torsdagsförmiddagen blev himla trevlig med gott snack och ett gott tjejgäng. Tråkigt bara att mina dagar här är på slutspurten. Torsdag, fredag och lördag har jag kvar innan jag sätter på på flyget på söndagmorgon och beger mig hem mot Sverige. Med lite blandade känslor faktiskt. Det ska bli så skoj att komma hem och träffa alla igen och hitta på roliga saker samtidigt som det är en hel del här som jag kommer sakna. Våra nyfunna vänner, värmen och framför allt, och det självklart viktigaste, min man.

Både han och jag får klara oss på egen hand till i början av juni. Kommer bli lite tufft. Men bara han hinner hem innan beräknad ankomst av lille pysen så ska det nog gå bra...

Kommentera

Publiceras ej