Mamma mode

0kommentarer

När min mage började växa och en del av mina "vanliga" kläder, framförallt byxor, började spänna, visste jag inte riktigt hur jag skulle klä mig. Till detta hör också att vi tidigare bott i Spanien, flyttade därifrån innan jul och hade packat ner alla våra vår och sommarkläder i flyttlådor och lämnat hos en kompis där nere. Så åkte vi hem till ett kallt december/januari Sverige och hade i princip "bara" våra höst och vinterkläder med oss. Och i slutet av januari blev det klart att min man skulle börja spela för ett lag här i Qatar, så då blev det ner till värmen. Utan många klädesplagg som stämde.
 
Så vad gör man? Man går på lite klädesjakt! Så i början här nere blev det shoppat en hel del, såsom shorts, klänningar och svala toppar. Men även om Qatar är ett ganska liberalt land finns det ju ändå vissa klädeskoder även här. Så jag va i stort behov av svala, tunna, snygga kläder och ja, lägg därtill kläder för en växande mage. Kändes ganska omöjligt att hitta. Men så tänkte jag om lite. Det behöver ju faktiskt inte vara mammakläder. Det kan ju va vanliga, fast kanske lite större eller med stretch som kan fungera över magen. 
 
Som sagt, jag har nästan inga "typiska" mammakläder. Ett par chinos från H&M norpa jag åt mig när jag va hemma i början på mars. Annars har jag kört på tex stretchtoppar, byxor med resår i midjan (de mönstrade på bilden nedan från H&M kan jag varmt rekommendera eftersom de både har resår upptill OCH har lite stretch i sig, jättesköna) skjortor (som jag antingen har köpt i en storlek som passa mig innan graviditeten och kommer passa efteråt eller i en liten större storlek så man har att växa i) och så kan man ju statsa på boyfriend-jeans-stilen. Antingen funkar de att knäppa under magen eller så kan man ju fuska lite med ett band som håller dem uppe!
 
Tycker faktiskt att vår/sommarmodet som kommit nu 2013 har mycket anpassat för den gravida kvinnan och är helt vanliga, snygga, kläder!

Kommentera

Publiceras ej