Hos barnmorskan

0kommentarer

Idag va det inbokat en träff hos barnmorskan. Och tidig start blev det i och med att jag skulle va där lite i åtta. 
Väl där fick jag dricka ett stort glas med en sockerlösning i som faktiskt inte smaka så himla illa som jag trodde. De frågade mig om jag hade en citron med mig så de kunde smaksätta sockerlösningen med, för att göra den godare antar jag, men det kändes som det faktiskt inte behövdes. Det va ju absolut inte det godaste jag har druckit men det framkalla inga illamående känslor heller.
 
Sen skulle man ju sitta där och vänta i två timmar. Och det va ingen big deal det heller tyckte jag. Jag fick ju komma in och prata med min barnmorska under tiden och hon lyssna på pysens hjärtljud, mätte magen och kolla mitt blodtryck. Allt såg jättebra ut och pysen följer kurvan som han ska. Blodtrycket, när barnmorskan berättade det för mig, lät ganska högt men hon menade på att eftersom det undre värdet va lågt och bra så va det inga konstigheter.
 
Sen efter två timmars väntan stack dem mig i fingret för att kolla lite olika blodvärde och de såg bra ut de med! Så allt som allt gick det ju himla bra nu på morgonen! Skönt att veta. 
Sen i väntan på att jag skulle blev hämtad av pappa blev det en tur inom Espresso House för en scone och cream cheese, himla gott efter en morgon utan frukost!

Kommentera

Publiceras ej