Full aktivitet

0kommentarer

På ultraljudet i januari var det full aktivitet på lille pysen och det verkar inte som att det gått över eller trappats ner, och härligt är väl det? Är så himla mysigt att känna att han verkligen rör på sig därinne. Ibland har jag tänkt att det skulle va häftigt att veta egentligen vad som försigår där inne. Är det mest sparkar eller slag med händerna? Vänder han mycket på sig och snurrar runt? Hur ligger han egentligen därinne och är det behagligt? 
 
Ibland är magen lite "ojämn" när jag sitter eller ligger ner. Man ser tydligt en bula sticka upp längst ner på magen och antingen är det en topp på vänstra sidan eller på den högra sidan, nära höfterna, och väldigt hårt på just toppen. Min egen tokning av detta är, eftersom jag inte har en aning om jag har rätt eller är helt ute och cyklar, att det är pysens huvud som sticker upp och känns en aning hårdare. 
 
Men det här med att känna så pass mycket aktivitet som jag ändå gör är fantastiskt. Men jag tror samtidigt att han många gånger är lite lurig. När jag har en tröja, eller skjorta eller ja enkelt sagt kläder över magen, kan jag känna en massa sparkar men så fort jag lyfter på klädesplagget för att kika så slutar det. Samma sak händer om jag säger till min man att känna eller titta eller om jag tar fram mobilen för att spela in. Då avtar det. Sist jag va hemma ville min syster och mina syskonbarn en kväll känna på magen men vid just det tillfället höll pysen en ganska låg profil. Han kanske blir som sin mamma, vem vet? Han vill ha uppmärksamheten men när han väl får den är det inte lika intressant, haha!
 
Har läst att barnet kan bli lugnare dessa veckor, från vecka 31 och framåt, eftersom utrymmet därinne blir mindre och mindre i takt med att bebisen växer. Men jag hoppas ändå att det kan bli en del aktivitet framöver. Dels är det ju mysigt för min egen del och dels för mina syskonbarn som ständigt frågar om de får känna på magen eller till och med se den. Men det lär de ju göra nu, se den. Sen jag va hemma sist har ju magen växt sig större. Kommer ihåg när jag kom hem sist, i början av mars, då sa min äldsta syster när hon såg mig att hon trodde att magen skulle vara mycket större. Får se vad hon säger denna gången?!
 
 

Kommentera

Publiceras ej